Renault Scenic se stal překvapivým vítězem populárního norského testu dojezdu elektromobilů El Prix, pořádaného norským autoklubem NAF. Test se zaměřuje na reálný dojezd elektromobilů a odhaluje rozdíly mezi udávanými a skutečnými hodnotami. Výsledek testu však přinesl zklamání pro některé známé značky. Volvo EX30 a Volkswagen ID.7 zaznamenaly výrazné odchylky od deklarovaných údajů, přičemž čínský Seres 5 dosáhl nejhoršího výsledku.
Testy probíhají pravidelně dvakrát ročně, jednou v zimních a podruhé v letních podmínkách, i když letošní květnové počasí mělo do ideálních letních podmínek daleko. Teploty se pohybovaly mezi 2,5 a 13 stupni Celsia a test byl doprovázen hustým deštěm, což se projevilo na výsledcích. Zatímco v loňském roce, kdy byly podmínky v Norsku příznivější, překonalo 12 vozů očekávaný dojezd podle WLTP, letos se to podařilo pouze Mini Countrymanu, který dojel o 4,2 % dále než bylo deklarováno.
Na opačném konci žebříčku skončil čínský Seres 5, jehož reálný dojezd 367 kilometrů byl o téměř 25 % nižší než udávaný. Podobně dopadly také Volkswagen ID.7 s reálným dojezdem 450 kilometrů, což představuje odchylku 22,2 %, a Volvo EX30 s odchylkou 20,3 %. Tyto výsledky ukazují, že velká baterie sama o sobě nezaručuje dlouhý dojezd, pokud vůz nedokáže efektivně hospodařit s energií.
Ze všech 26 testovaných vozidel dosáhl nejdelšího dojezdu Renault Scenic, který ujel 563 kilometrů, což je sice o 9,5 % méně než podle WLTP, ale stále nejlepší výsledek letošního testu. K úspěchu přispěla jeho optimalizace na dojezd, včetně nižší hmotnosti a užších kol oproti sesterskému modelu Nissan Ariya.
Na dalších místech se umístily čínský sedan Hongqi EH-7 s reálným dojezdem 540 kilometrů a SUV Xpeng G6, které se zastavilo po 531 kilometrech, jen o 3,5 % méně než bylo udáváno. Naopak na spodních příčkách tabulky se ocitly vozy Smart #3, Opel Astra Sports Tourer a Peugeot e-308 SW, u nichž nízký dojezd způsobila spíše menší kapacita baterie než vysoká spotřeba.
